Opgelet gewijzigd programma:

De komende periode gaan onze gebruikelijke openbare zondagse samenkomsten niet door maar komen we samen op verschillende andere momenten. We komen ook samen in kleine discipelschapsgroepjes. Als je interesse hebt om daar meer over te horen of als je eens wilt kennismaken met onze groep, mag je ons altijd contacteren of vrijblijvend langskomen op een van onze andere activiteiten.

Kom eens langs!

Plan jouw bezoek aan Ik geloof in Tielt. Wij maken het jou graag gemakkelijk zodat je weet wat je kan verwachten wanneer je passeert.

Gezellig samenzijn

We beginnen om 10u met een ontbijt om elkaar te ontmoeten en tijd te geven elkaar te leren kennen.

Ook na afloop is iedereen vrij tot 13u te blijven hangen voor een drankje.

samen kerk zijn

Overdenking

Na het ontbijt zitten we samen voor een korte overdenking op basis van een tekst of onderwerp dat we die dag bespreken, gevolgd door een interactieve bespreking waarbij iedereen de kans heeft om mee te denken of dingen aan te vullen.  

Vaak is er een aanbiddingsmoment waarbij we samen God aanbidden door te zingen of luisteren naar muziek

We sluiten graag af met gebed. Hier kan wie wil mee bidden: dit kan zowel luidop (na elkaar) of in stilte zijn. 

bijbelstudie park tielt

Veel gestelde vragen

Iedereen is welkom, het maakt niet uit wie je bent, wat je doet of wat je gelooft. 

Je zal zien dat we een heel diverse groep hebben die door twee elementen met elkaar verbonden is:

  • We wonen in of rond de mooiste stad van Vlaanderen (Tielt dus)
  • We houden van Jezus en willen Hem volgen in onze dagelijkse wandeling

We komen normaal elke 2 weken samen dus kijk zeker even op onze kalender via deze link.  

We komen op zondag meestal samen in de Europahal op de eerste verdieping. Je neemt best de ingang aan de kant van de voetbalvelden. 

Onze samenkomsten op zondag beginnen om 10:00 met ontbijt en zijn Nederlandstalig.

Hier vind je onze contactgegevens 

Je hoeft niks mee te brengen als je bij ons op bezoek komt. 

Als je tijdens onze samenkomsten een Bijbel of ander drukwerk nodig hebt, zal dit voor jou klaarliggen. 

Wij voorzien natuurlijk ook genoeg eten, drinken en koekjes dus kom gerust met lege handen naar ons toe. 

Elke samenkomst is een beetje anders maar er zijn natuurlijk wel een aantal dingen die je mag verwachten: 

  • Meestal is er eerst een inlooptijd met een eenvoudig ontbijt en tijd om elkaar te ontmoeten
  • Er is een inleiding over een tekst of onderwerp dat we die dag bespreken, gevolgd door een interactieve bespreking van het onderwerp van die dag met daarna een afsluiting van het inhoudelijk gedeelte 
  • Er is een moment van gebed waar mensen vrij in stilte of hardop kunnen bidden. Je hoeft niks te zeggen en mag gerust gewoon luisteren
  • Vaak is er een aanbiddingsmoment waarbij we samen God aanbidden door te zingen of luisteren naar muziek
  • We sluiten normaal af met nog wat vrije tijd  en drinken nog iets 

Eigenlijk zijn het heel eenvoudige samenkomsten waarbij we met een kleine groep elkaar ontmoeten. Je moet zeker geen rare toestanden verwachten als dat je vraag was. 

Onze samenkomsten op zondag zijn normaal altijd in de Europahal;

Omdat de Europahal niet altijd beschikbaar is, zitten we soms op een andere locatie. Je vindt deze info op onze kalender. 

Los van de zondagen hebben we regelmatig andere activiteiten. Deze vind je ook op onze kalender.

Bezoekers zijn altijd helemaal vrijblijvend welkom om eens langs te komen. Je moet voor ons verder niks geven of doen. Als je dat leuk vindt, mag je tijdens de interactieve gedeeltes van onze samenkomsten gewoon mee doen of vragen stellen. Je mag gewoon jezelf zijn. 

Kom maar gewoon zoals je bent. We hebben geen kleding voorschriften en zolang je iets aan hebt is het al goed. De meeste van onze leden komen in hun gewone kleren. Maatpak of iets dergelijks moet je bij ons niet verwachten tenzij je graag een kostuum draagt… dan ben je natuurlijk welkom in je kostuum. 

We voorzien tijdens de samenkomst een kidsmoment in een zaaltje ernaast. Een Bijbelverhaal voorlezen, luisteren naar een lied en knutselen. Op deze manier kunnen de ouders zich concentreren op de Bijbelstudie én brengen we de Bijbel op kindermaat zodat ook zij mogen ontdekken wie Jezus is en dat Hij van alle kinderen houdt. 

We zijn een evangelische kerk. Dat wil zeggen dat we christenen zijn die in de Bijbel geloven en Jezus de belangrijkste plaats in onze gemeenschap geven. 

We volgen de meest bekende geloofsbelijdenissen uit de christelijke en protestantse traditie. 

‘Ik Geloof in Tielt’ is een gemeenschap van gelovigen samengebracht door het geloof in Christus en met Hem aan het hoofd. We zijn toegewijd aan het onderwijs van Jezus, aan het volgen van Zijn principes en het bekendmaken van het evangelie in onze eigen omgeving en aan de wereld. De Kerk werkt samen in liefde en eenheid met als ultieme doel om God te eren en te aanbidden. 

Als je graag meer wilt weten vind je hier onze geloofsbelijdenis en onze accenten 

Plan jouw bezoek

Je bent altijd welkom, spring gerust binnen. Je kan ook laten weten dat je komt zodat we jou nog beter kunnen ontvangen of verwittigen mocht er iets wijzigen.